Kerkenraad

Het bestuur van de kerk heet de ‘kerkenraad’. Daarbinnen zijn er drie soorten functies (ambten): een predikant, ouderlingen en diakenen. Onze gemeente is momenteel vacant; ze heeft dus nu geen eigen predikant.

Ouderlingen hebben het opzicht over de gemeente en diakenen zorgen voor de armen en de financiën. Zowel ouderlingen als diakenen worden op een ledenvergadering gekozen en dienen voor drie jaar, waarna ze herkozen kunnen worden. Ze worden in hun ambt bevestigd door een predikant. Onze kerkenraad bestaat uit 8 ouderlingen en 5 diakenen.

Hieronder de ambten/functies die voor de verschillende contacten van belang kunnen zijn.
Na inloggen treft u op deze plaats en in de gemeentegids een overzicht aan van alle kerkenraadsleden

Ouderlingen

J.M. Louwerse